MOJE BLOGOWANIE

NIE TYLKO O MICHAELU...
...Jeśli przychodzisz na świat, wiedząc, że jesteś kochany i opuszczasz go z tą samą świadomością, wszystko z czym w międzyczasie przyszło ci się zmierzyć - jest do pokonania. (Michael Jackson- Oxford 2001)

Ten blog nie mógłby powstać, gdyby nie miłość i zaangażowanie rzeszy fanów, którzy tłumaczą teksty o Michaelu Jacksonie na licznych portalach, poświęconych Królowi Popu.
Szczególne wyrazy uznania kieruję do zespołu tłumaczy: Ola, Anialim, Kora, Bea, Kato, Agnieszka, Butterfly26, Felicia M, Phi, Speed Demon, Tiffani, Ioretta, Marta, Nat, Bettima, Marta, Nat.
Specjalne podziękowania dla oddanych Fanek z Internetowej Bazy Tłumaczeń MJTranslate, oraz michaeljacksontruelove.
Gdyby nie WY, moja wiedza na temat Michaela byłaby niepełna i znacznie ograniczona.

Wszystkie zdjęcia oraz materiały filmowe znalezione i udostępnione z sieci.

Translate


piątek, 4 lutego 2011

Wartości i wychowanie

Dziewięcioro swoich dzieci Katherine Jackson traktowała z jednakową miłością i troską.
Każde z nich mogło uważać się za jedynaka, jednak więź łącząca matkę ze swoim najsławniejszym synem była wyjątkowa, a jego śmierć ostatecznie złamała jej serce.
Michael nazywał swoją mamę aniołem i pozostawał z nią w najbliższym kontakcie do końca życia.
                                                      jacksonsjtjmmr YT


                                                     MCYMarK YT


Kochał ją, dbał o nią i ufał jej bezgranicznie, powierzając największy skarb -swoje dzieci, które w przypadku jego przedwczesnej śmierci, miałoby trafić pod jej opiekę, co nomen omen stało się faktem.
Katherine osoba gleboko wierząca, gorliwy Świadek Jehowy, wychowywała dzieci w poszanowaniu zasad i wartości jakie dyktowała jej wyznawana religia.
Uczyła dzieci miłości do Boga i szacunku bliźniego.

Tak naprawdę wydaje mi się, że to zasługa mojej mamy i Boga, tego, w jaki sposób zostaliśmy wychowani. Zasad, jakie wpajał nam ojciec, kiedy byliśmy młodzi. Mama zawsze miała pod ręką Biblię, której nas uczyła – wciąż chodziliśmy na nabożeństwa. Cztery razy w tygodniu, za co jestem tak bardzo wdzięczny, ponieważ te wartości są tak ważne. Nie wiem, czy bez nich radziłbym sobie tak dobrze.

Michael przez całe życie kochał Boga i kierował się dekalogiem.
Wierzył w Jezusa i zgłębiał lekturę Biblii.
Podkreślał jak ważne były wartości, w których trwał przez całe życie, gdyż prócz wrodzonej charyzmy i emocjonalnej wrażliwości, Michael Jackson był również głęboko uduchowionym człowiekiem.


Will you be there... Czy będziesz tam 


Trzymaj mnie 
Jak rzeka Jordan
A powiem Ci, że
Jesteś moim przyjacielem
Nieś mnie
Jakbyś był moim bratem
Kochaj mnie jak matka
Czy będziesz tam?
Zmęczony
Powiedz mi, czy będziesz mnie trzymał
Gdy będę w błędzie, czy mnie skarcisz?
Gdy się zgubię, czy mnie znajdziesz?
Ale powiedzieli mi
Że mężczyzna powinien być wierny
I iść gdy nie jest w stanie
I walczyć do końca
Ale ja jestem tylko człowiekiem
Wszyscy mnie kontrolują
Wygląda na to, że świat
ma już dla mnie rolę
Jestem taki zagubiony
Czy pokażesz mi
Że będziesz tam dla mnie
I że zależy ci wystarczająco by mnie znosić
(Trzymaj mnie)
(Połóż skromnie swą głowę)
(Łagodnie, potem śmiało)
(Zanieś mnie tam)
(Prowadź mnie)
(Kochaj mnie i nakarm mnie)
(Pocałuj mnie i uwolnij mnie)
(Poczuję się błogosławiony)
(Nieś)
(Nieś mnie śmiało)
(Podnieś mnie powoli)
(Zanieś mnie tam)
(Uratuj mnie)
(Ulecz mnie i wykąp mnie)
(Powiedz do mnie łagodnie)
(Będę tam)
(Podnieś mnie)
(Podnieś mnie powoli)
(Nieś mnie śmiało)
(Pokaż, że ci zależy)
(Trzymaj mnie)
(Połóż skromnie swą głowę)
(Łagodnie, potem śmiało)
(Zanieś mnie tam)
(Potrzebuj mnie)
(Kochaj mnie i nakarm mnie)
(Pocałuj mnie i uwolnij mnie)
(Poczuję się błogosławiony)

[tekst mówiony]
W naszej najczarniejszej godzinie
W mej najgłębszej rozpaczy
Czy wciąż będzie Ci zależało?
Czy będziesz tam?
W mych próbach
I mych trudnościach
Przez nasze wątpliwości
I frustracje
W mej gwałtowności
W mej przewrotności
Przez mój strach
I moje wyznania
W mej udręce
I w mym bólu
Przez mą radość
I mój smutek
W obietnicy innego jutra
Nigdy nie dam Ci odejść
Bo już na zawsze jesteś w moim sercu

             Autor tłumaczenia: Ola





Głęboko wierzył w Boga. Uważał że talent otrzymał od Niego i winien go oddać innym w postaci swojej działalności artystycznej, a  majątkiem dzielić się z potrzebującymi.


Michael  tę zasadę konsekwentnie realizował i nie były to puste słowa...za tym szły realne czyny.

Staram się być uprzejmy i szczodry, dzielić się z innymi i robić to, co wydaje mi się, wymaga ode mnie Bóg. Czasem w modlitwie pytam Go: gdzie chcesz mnie teraz posłać, Boże? Co mam teraz zrobić? Zawsze byłem tak religijny.

Inni mężczyźni mają swoje Ferrari, samoloty, helikoptery czy cokolwiek, co im się tylko podoba. Ja znajduję spełnienie w dawaniu, dzieleniu się z innymi...

Pomimo trudnych stosunków z ojcem z okresu dzieciństwa, Michael docenia dziedzictwo jakie przekazali mu oboje rodzice.
Jego słowa wyrażają wdzięczność i miłość.

W moim wieku zaczynasz bardziej doceniać to, kim są twoi rodzice, co da ciebie zrobili. Doceniasz to, co udało ci się osiągnąć i wszystkie te wspaniałe rzeczy, które w tobie zaszczepili. Widzisz, ile po nich przejąłeś. Sam dostrzegam coraz więcej rzeczy. Jak choćby cechy, na które wpływ miał mój ojciec i moja mama.
Pod wieloma względami jestem podobny do mojego ojca. Jest bardzo silny. Jest wojownikiem. Zawsze uczył nas, że powinniśmy być odważni, pewni siebie, że powinniśmy wierzyć w nasze ideały. I że wbrew wszystkiemu, możemy osiągnąć wszystko, nie wolno się tylko poddawać. Tego samego nauczyła nas nasza matka.
                                  Autor tłumaczenia: anialim

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz