MOJE BLOGOWANIE

NIE TYLKO O MICHAELU...
...Jeśli przychodzisz na świat, wiedząc, że jesteś kochany i opuszczasz go z tą samą świadomością, wszystko z czym w międzyczasie przyszło ci się zmierzyć - jest do pokonania. (Michael Jackson- Oxford 2001)

Ten blog nie mógłby powstać, gdyby nie miłość i zaangażowanie rzeszy fanów, którzy tłumaczą teksty o Michaelu Jacksonie na licznych portalach, poświęconych Królowi Popu.
Szczególne wyrazy uznania kieruję do zespołu tłumaczy: Ola, Anialim, Kora, Bea, Kato, Agnieszka, Butterfly26, Felicia M, Phi, Speed Demon, Tiffani, Ioretta, Marta, Nat, Bettima, Marta, Nat.
Specjalne podziękowania dla oddanych Fanek z Internetowej Bazy Tłumaczeń MJTranslate, oraz michaeljacksontruelove.
Gdyby nie WY, moja wiedza na temat Michaela byłaby niepełna i znacznie ograniczona.

Wszystkie zdjęcia oraz materiały filmowe znalezione i udostępnione z sieci.

Translate


czwartek, 19 maja 2011

Za kulisami Bad Tour

Oto Michael jako Samuraj z ekskluzywnej sesji zdjęciowej i reportaż z  Bad Tour Japan, odsłaniający kulisy pierwszej solowej  trasy koncertowej w Kraju Kwitnącej Wiśni.








W europejskiej części tournee 16 czerwca 1988w Londynie, miało miejsce znane spotkanie z wielką fanką Michaela, Księżną Walii - Dianą i jej małżonkiem, następcą brytyjskiego tronu - Księciem Karolem .


Oboje Księstwo obecni na koncercie, gorąco oklaskiwali występ na Wembley.
Następnie na ręce Lady Diany złożony został czek na 450 tysięcy dolarów na rzecz chorych dzieci, dla reprezentowanych przez nią fundacji charytatywnych.
Michael przekazuje również "BADowską" kurtkę dla sześcioletniego syna Lady Di -Williama.
Ha! ha!..pewnie dla zmyłki ;) - przecież to księżna była jego fanką :)

Ten mały grubasek z włosami w ogonek i cygarem w łapie (OMG!!!) to Frank Dileo, manager, opiekun i przyjaciel Michaela... prawdziwy Cerber!- to on wywalił z trasy piękną Tatianę za jeden nieszczęsny pocałunek.
Swoją drogą Michael mógł na to mu nie pozwolić..ha!

Kiedy za 9 lat ścigana przez paparazzi Diana, zginęła tragicznie w wypadku samochodowym w paryskim tunelu Alma, Michael w tym czasie realizował trzecie tournee po Europie - History Tour (1997)
Tego dnia, gdy zmarła Księżna, odwołał  koncert i zadedykował jej dwa następne
.
Tak to wspomina w wywiadzie z Barbarą Walters (Jędza!), jakiego udzielił po śmierci Diany(sierpien1997r):

Barbara:
Jak dowiedziałeś się o jej śmierci?
Michael: 
Um... obudziłem się i mój lekarz przekazał mi tę wiadomość. Pogrążyłem się w smutku i zacząłem płakać. Ten ból... czułem wewnętrzny ból, w żołądku, w klatce piersiowej. [załamującym się głosem] I powiedziałem: "Nie zniosę tego... to zbyt wiele". Po prostu ta wiadomość i fakt, że znałem ją osobiście. Do tego wszystkiego powiedziałem: "To się znów wydarzy... bardzo szybko... czuję, jak to nadchodzi... i modlę się, żebym to nie był ja... proszę niech to nie będę ja."(Michael własnie po raz pierwszy został ojcem)
Barbara: 
Odwołałeś swój koncert, kiedy usłyszałeś o śmierci Diany. 
Michael: 
Tak.
Barbara: 
A kiedy dałeś kolejny, zadedykowałeś go jej. Co powiedziałeś?
Michael: 
W głębi serca mówiłem: "Kocham cie Diano. Błyszcz. I błyszcz na zawsze, gdyż jesteś prawdziwą królową ludzkich serc". W słowach nie powiedziałem tego, ale powiedziałem to poprzez pokazanie jej portretu przez 3 minuty na telebimach... Sony, wielkie, ogromne ekrany... I jej obraz błyszczał na nich... i były wielkie emocje w tłumie. I zagrałem piosenkę 'Smile' i 'Gone too soon'.
Barbara: 
Przytocz nam kawałek tekstu, jeśli możesz.
Michael: 
"Błyszcząca i lśniąca i wspaniale jasna tu, jednego dnia odeszła, jednej nocy... odeszła zbyt szybko." 
                                                                 tłumaczenie Ola (MJ Translate
Tych dwoje wiele łączyło:
Przede wszystkim działalność charytatywna, charyzma.
Przez większą część życia byli samotni i nieszczęśliwi.
Młodzi, piękni, sławni ,bogaci, uwielbiani przez tłumy, zaszczuci przez media, odeszli przedwcześnie.
Ona bezpośrednio - w wyniku szalonego pościgu paparazzi dla zdobycia zdjęcia do wieczornej bulwarówki , on pośrednio - nękany, wyszydzany, osądzony i skazany zanim ogłoszono uniewinniający wyrok,wpadł w rozpacz i depresję, z których niełatwo było się wydobyć.
Jedno jest pocieszające.Wydaje się, że kiedy odchodzili, byli szczęśliwi.
Diana nareszcie wolna i zakochana, a Michael znowu na scenie, u progu kolejnego sukcesu, czując miłość i akceptacje swoich fanów, ze swoimi dziećmi, które dorastały i kochały swojego ojca bezgranicznie z wzajemnością.

W 2003r, Michael lekko odsłonił kurtynę i podzielił się z widownią TV częścią swojego prywatnego archiwum filmowego.
Nawiązując do swojej działalności humanitarnej, wspomina nieżyjącą Dianę.



Opowiada o spotkaniu w 1988r podczas trasy Bad Tour. ...  i rozmowie na temat piosenki Dirty Diana (Nieprzyzwoita Diana), którą postanowił  nie wykonywać na Wembley z szacunku do Księżnej, aby uniknąć jakichkolwiek niestosownych skojarzeń.
Piosenka opowiada, o groupies- nieprzyzwoitych dziewczynach, które kręcą się wokół muzyków na trasach koncertowych.


Była zawiedziona, ponieważ uwielbiała ten utwór i prosiła, aby zmienił zdanie.

W drugiej części filmiku widzimy Michaela z ówczesną żoną Lisą Marie Presley, podczas pobytu na Węgrzech w Budapeszcie(1994).
Porzucony od urodzenia chłopczyk, mały Bela Farkas (na filmie z MJ), potrzebował nowej wątroby, a Michaelowa  fundacja Heal the World  sfinansowała przeszczep, oraz pokryła wszystkie koszty leczenia i rekonwalescencji.



A przed snem dla wyciszenia i ukojenia nerwów po ciężkim dniu - She's out of my life - Odeszła z mojego życia - Michael Jackson z okresu Off The Wall (1979r) 



DOBRANOC :))
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz