MOJE BLOGOWANIE

NIE TYLKO O MICHAELU...
...Jeśli przychodzisz na świat, wiedząc, że jesteś kochany i opuszczasz go z tą samą świadomością, wszystko z czym w międzyczasie przyszło ci się zmierzyć - jest do pokonania. (Michael Jackson- Oxford 2001)

Ten blog nie mógłby powstać, gdyby nie miłość i zaangażowanie rzeszy fanów, którzy tłumaczą teksty o Michaelu Jacksonie na licznych portalach, poświęconych Królowi Popu.
Szczególne wyrazy uznania kieruję do zespołu tłumaczy: Ola, Anialim, Kora, Bea, Kato, Agnieszka, Butterfly26, Felicia M, Phi, Speed Demon, Tiffani, Ioretta, Marta, Nat, Bettima, Marta, Nat.
Specjalne podziękowania dla oddanych Fanek z Internetowej Bazy Tłumaczeń MJTranslate, oraz michaeljacksontruelove.
Gdyby nie WY, moja wiedza na temat Michaela byłaby niepełna i znacznie ograniczona.

Wszystkie zdjęcia oraz materiały filmowe znalezione i udostępnione z sieci.

Translate


niedziela, 6 maja 2012

Mój przyjaciel Michael


Frank Cascio, autor książki Mój przyjaciel, Michael spotkał Michaela Jacksona w 1984 roku, kiedy był zaledwie kilkuletnim chłopcem.


wyraźne ślady vitiligo na dłoniach Michaela

Jego rodzice oraz czwórka młodszego rodzeństwa pozostawali w rodzinnych kontaktach z Michaelem przez 25 lat, aż do jego tragicznej śmierci w 2009r






Gdy Frank skończył osiemnaście lat, Michael zatrudnił go jako osobistego asystenta, a z czasem awansował na swojego menedżera.


Cascio wyprodukował film The Michael Jackson Interview: The Footage You Were Never Meant to See
Był także konsultantem i jednym z producentów materiału Michael Jackson’s Private Home Movies .

Frank Cascio był bliskim przyjacielem Michaela Jacksona przez ponad 25 lat.

W swojej książce  prezentuje głęboko osobisty, zakulisowy wizerunek gwiazdora.
To poruszający portret Króla Popu, jaki kiedykolwiek powstał
Autorowi udało się rzetelnie i z miłością, przedstawić ikonę amerykańskiej muzyki i pop-kultury.
Jest to zapis niezwykłej przyjaźni, która przetrwała aż do końca
Frank towarzyszył  Michaelowi Jacksonowi w chwilach tryumfu i porażki, trwał przy nim, gdy był niekwestionowanym królem sceny i wówczas, gdy był obiektem niewybrednych ataków oraz niesłusznych oskarżeń.

W przedmowie do swojej książki napisał:

Kiedy się spotkaliśmy w 1985 roku, miałem 5 lat. 
Stał się dla mnie kimś w rodzaju ojca, czasami starszego brata, dobrego kumpla i mentora. 
Niewiele brakowało do moich osiemnastych urodzin, gdy zacząłem dla niego pracować w charakterze asystenta. 
Dwa lata później zostałem jego menedżerem. 
Byłem pomysłodawcą specjalnego programu telewizyjnego, który uhonorował trzydziestolecie jego kariery w show-biznesie...



Napisałem tę książkę, aby pokazać Wam, fanom Michaela Jacksona, jego osobiste oblicze, które być może nie wszystkim z Was jest znane. 
Mam nadzieję, że potraficie docenić tego człowieka, który ukrywał się pod zasłoną niesamowitych cech i talentów. 
Przez ponad dwadzieścia pięć lat wraz z całą moją rodziną mieliśmy to szczęście, że mogliśmy patrzeć na świat z jego perspektywy. 
W oczach prostodusznego Michaela rzeczywistość była zupełnie innym, wyjątkowym miejscem. Wszyscy doświadczyliśmy jego obecności na tym świecie. 
Przyjaźń łączyła nie tylko nas dwóch – Michael był przyjacielem nas wszystkich.


Przez lata naszej przyjaźni Michael grał w moim życiu wiele ról. 
Był moim drugim ojcem, nauczycielem, bratem, przyjacielem, dzieckiem. 
Patrzę na siebie i widzę, jak nasze wspólne doświadczenia wpłynęły na to, kim i jaki jestem – w dobrym i złym sensie. 
Michael był najlepszym nauczycielem na świecie – zarówno dla mnie, jak i dla wielu swoich fanów. 
Na początku byłem jak gąbka, zgadzałem się ze wszystkimi jego myślami i przekonaniami oraz podpisywałem się pod każdym pomysłem. 
Nauczyłem się od niego tolerancji, lojalności i prawdomówności (…). 
Kiedy dorosłem, nasza znajomość stała się głębsza i zacząłem wyraźniej dostrzegać, że Michael nie jest doskonały. 
Stałem się poniekąd jego obrońcą i pomagałem mu w najtrudniejszych chwilach. 
Byłem z nim, kiedy potrzebował przyjaciela – rozmawialiśmy, prowadziliśmy burze mózgów i dopracowywaliśmy przeróżne pomysły. 
Po prostu spędzaliśmy razem czas. Wiedział, że może mi zaufać.

Frank Cascio zdradza wiele szczegółów z życia Michaela Jacksona.
Opowiada o Michaelu, jakiego nie znamy.
O tym, co lubił, a czego nie, o jego przyjaźniach i fascynacjach, o kulisach tras koncertowych, o tym, jak u księcia Alawaleeda grał z Michaelem w ping-ponga na złotym stole, oraz jak w szkockim zamku zobaczyli ducha kobiety w białej sukni, o Jacksonie – Piotrusiu Panu – i jego marzeniach, aby nigdy nie dorosnąć.
Wydawnictwo zawiera wiele niepublikowanych zdjęć Michaela Jacksona.

W książce pojawiają się także: Mariah Carey, Andrea Bocelli, Elizabeth Taylor, Marlon Brando, Chris Tucker, Britney Spears, Slash, Boyz II Men, Eminem, Cindy Crawford, Prince, Tatum O`Neal i wiele innych znanych osobistości.

Przeczytałam książkę ------------ napisana z miłością, szacunkiem, serdecznym zrozumieniem geniuszu oraz złożonej osobowości i czystej duszy Michaela.
Im bliżej końca tym smutniej, ale takie było Jego życie:((( 
Opowieść Franka głównie dotyczy ich wzajemnych relacji, widzianych z jego perspektywy. 
Jestem szczęśliwa, że powstała, ponieważ pozwala lepiej zrozumieć Michaela w aspekcie problemów z jakimi musiał się zmagać.
Desperacka ucieczka od nieznośnej rzeczywistości w świat leków na receptę, wydawała się jedyną najprostszą drogą pokonania bólu fizycznego i emocjonalnego.
Wszystko inne w tej książce ogólnie jest znane, natomiast w szczegółach wprowadza czytelnika w niedostępny dotąd świat Michaela Jacksona i Franka, oraz ich niebywałej przyjaźni. 
Wzruszającą opowieść Franka zamierzam przeczytać raz jeszcze... już mniej zachłannie... spokojniej:)
Polecam ją wszystkim czytelnikom Nibylandii Michaela Jacksona.
Do nabycia miedzy innymi w Empiku, Merlinie, a nawet już na Allegro :))


------------------------------------------------------------------------------------
  

3 komentarze:

  1. Mnie do żadnych książek o Michaelu nie ciągnie i może to dla ciebie dziwne, ale dobrze mi z tym. Gdybym przeczytała choć jedną, to miałabym okropne wyrzuty sumienia, że grzebię w cudzym życiu. A najgorsze w życiu człowieka, który nie miał prywatności. A tak przy okazji to mam propozycję. Jakbyś chciała, to możesz zamieścić mój filmik dla fanów MJ na swoim blogu i innych z nim związanych stronach internetowych.

    Całuję

    OdpowiedzUsuń
  2. :)A mnie ciągnie do książek o Michaelu Jaksonie z dwóch powodów po pierwsze wychowałam się na jego muzyce:) Jego piosenki wpłynęły w znacznym stopniu na to ,że ukształtował się u mnie taki a nie inny gust muzyczny.
    Po drugie gwiazda formatu Michaela Jaksona nie pojawia się co dekadę,pokolenie czy jedno ludzkie życie ale raz na całą epokę .
    Przeczytałam tę książkę nie dawno i jestem pod wrażeniem ,ponieważ nie miałam pojęcia przez co przechodził Michael Jakson, jaki był samotny .Ogrom jego sławy był nie do udźwignięcia .Polecam tę książkę "MÓJ PRZYJACIEL MICHAEL "WSZYSTKIM FANOM !!!! Pozdrawiam Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Michaela Jackson był dobry człowiekiem i niewierze w te molestowanie polecam przeczytać również jego książkę moonwalk.Oczywiście jutro biegnę po książę do empiku dzięki.

    OdpowiedzUsuń